zondag 14 juli 2013

Heet, heet!

Ja, ik weet het. Het is even geleden. Maar ik heb een goed excuus; ik was druk bezig met mijn andere hobby: lezen. Nadat ik eerder de 50 tinten grijs trilogie al heb uitgelezen, heb ik nu een soortgelijke trilogie gelezen. De verhaallijn van de Crossfire trilogie is een beetje hetzelfde en leest ook lekker weg. Heerlijk op het bankje in de zon, daar krijgt een mens het wel heet van... Maar toen kwamen zoonlief en dochterlief melden dat ze nog een cadeautje aan hun juffen wilden geven, en natuurlijk moest het iets zelfgemaakts zijn. Oeps, dat is al binnen een week. Toen had ik het echt goed warm. Maar goed, iets leuks en vooral snel. Na wat denken en overleg met de kinderen kwamen we op het volgende:




Een met een granny square ingepakt zeepje.


Strikje los...


...knoopje open, en zie: een zeepje in een granny.




Ik heb de granny gehaakt met naald 4 en Cotton Time. De granny is zo groot dat de punten over de breedste kant van het zeepje elkaar raken. Die punten heb ik bijeen gebonden met een lint. Daarna heb ik de andere punten om het zeepje heen geslagen. Aan een punt heb ik een lusje van lossen gehaakt, even gemeten om het zeepje heen en een knoopje er aan vast gemaakt, zodat ik de laatste punt kon vastmaken. Het lintje heb ik om het pakketje heen gevouwen en er een strik in gelegd. En voilĂ , een leuk en lekker ruikend cadeautje. De kinderen zijn er helemaal blij mee en ik ben op tijd klaar, want ze moeten komende week nog naar school. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen